Hoe u uw schoenenmerk op de markt brengt

Vraag je je af hoe je je schoenenmerk op de markt kunt brengen als je uiteindelijk voorraad klaar hebt om te verkopen? Als dit het geval is, ben ik blij dat je dit artikel vandaag hebt gevonden. Een van de grootste fouten die ik nieuwe schoenenbedrijven heb zien maken, is dat ze hun merken niet actief op de markt brengen voordat ze producten hebben om te verkopen.

Dus hoe begin je met het op de markt brengen van je schoenenmerk voordat je voorraad hebt, of zelfs monsters om te fotograferen? Wat nog belangrijker is, aan wie kun je marketing doen, hoe kun je je toekomstige klanten vinden en waarom zouden ze de moeite nemen om in contact te komen met een merk dat nog niet eens is gelanceerd?

Wie koopt jouw schoenen?

Het creëren van een “Klantprofiel” lijkt misschien zinloos giswerk. Alsof je schrijft over een fictief personage dat in niets lijkt op een echt mens die zou overwegen geld uit te geven voor een nieuw paar schoenen.

Vind klanten van schoenenmerken

U zult echter merken dat als u eenmaal de motivaties, verlangens en het psychologische aankooptraject van uw beoogde klant hebt geanalyseerd, u zult zien dat dit profiel bij veel mensen wordt gerepliceerd. Mensen lijken meer op elkaar dan we willen geloven. De sleutel is het stellen van de diepere vragen die ons verbinden. Deze zijn te vinden in de module People Profiling van mijn online cursus How to Start a Shoe Brand.

Hoe vinden mensen jouw schoenenmerk?

De meest efficiënte manier om uw ontluikende schoenenmerk onder de aandacht van uw toekomstige klanten te brengen, is door schoenen te creëren waarnaar ze actief op zoek zijn… en niet vinden. Als je schoenenmerk actief een probleem voor mensen oplost, vind je je potentiële publiek overal waar ze naar antwoorden zoeken. Schrijf SEO-vriendelijke blogposts die ze op Google vinden. Neem nuttige YouTube-video’s op. Als uw toekomstige klanten graag tips horen van andere mensen die dezelfde problemen hebben met het kopen van schoenen, volgen ze misschien niche-influencers op TikTok of Instagram, of sluiten ze zich aan bij Facebook-community’s of volgen ze Reddit-threads.

Hoe vinden mensen jouw schoenenmerk

Het creëren van een schoenenmerk op basis van een concept waarvan je denkt dat het zou moeten bestaan ​​in plaats van een concept waar mensen wanhopig naar op zoek zijn, kan het verschil zijn tussen falen en succes. Of in ieder geval het verschil tussen zwaar moeten investeren om mensen ervan te overtuigen dat ze jouw schoenen nodig hebben, en opties hebben voor slimme budgetvriendelijke marketing.

Inhoudelijke ideeën voordat je schoenen hebt om te fotograferen

Als, zoals we in de vorige paragraaf hebben besproken, uw merk oplossingsgericht is, dan kan uw marketing gebaseerd zijn op nuttig advies. De toon van dit advies is aan jou. Als je denkt dat de mensen in je klantprofiel goed reageren op humor, maak je content dan vermakelijk en overweeg om deze op een luchtig platform als TikTok te plaatsen.

Als uw schoenen een object van verlangen zijn in plaats van noodzaak, is uw marketingstrategie waarschijnlijk subtieler en complexer. Hier zijn enkele ideeën voor inhoud als uitgangspunt:

  • Maak contentreeksen die uw klanten willen volgen, bijvoorbeeld Quik Trenz’ Dit of dat of die van Winnoh Brede voetstrijd
  • Mensen houden van mensen. Probeer voor de camera te praten over iets waar je gepassioneerd over bent en denk dat je toekomstige klanten dat ook zullen zijn.
  • Heb niet het gevoel dat je zakelijk moet zijn in je berichten. Wees eigenzinnig, dwaas of verrassend, en uw inhoud wordt eerder opgemerkt in een zee van algemene citaten, saaie blogposts, redelijk aangename afbeeldingen en eentonige video-inhoud.
  • Post over andere merken waar je klanten dol op zullen zijn
  • Verwen hun zintuigen. De concepten waarover ik schreef in mijn How to make your shoe website tactile post kunnen op alle platforms worden gebruikt.

Een opmerking over intellectueel eigendom

Probeer waar mogelijk je eigen afbeeldingen te gebruiken. Zorg ervoor dat je toestemming hebt om afbeeldingen te gebruiken waarvoor je geen copyright bezit.

Uw marketingtool voor schoenenmerken

Hoe u uw marketingtoolkit voor schoenenmerken op de markt kunt brengen

Socialemediaplatforms krijgen veel aandacht in de marketingstrategieën van de oprichters van schoenenmerken, dus ik wilde je herinneren aan de andere belangrijke elementen voor het op de markt brengen van je schoenenmerk.

  • Begin vanaf de eerste dag met het opbouwen van uw mailinglijst
  • Schakel een SEO-expert in om sleutelwoorden en zinsdelen in uw websitecode in te bouwen
  • PR is goed om uw naam en merk bij potentiële klanten onder de aandacht te brengen En het creëren van inkomende links naar uw website die uw Google-ranking zullen verbeteren. Voordat u schoenmonsters heeft, kan PR komen in de vorm van interviews met u, de oprichter, en uw deskundige opmerkingen over relevante onderwerpen. Daarna worden deze formats aangevuld met fashion shoots, product round-ups en meer. Overweeg een paar uur per week een PR-freelancer in te huren als dit niet je favoriete bezigheid is.
  • Bouw echte relaties op met influencers lang voordat je ze vraagt ​​om over je schoenen te praten

Meer tips om je schoenenmerk in de markt te zetten

We brainstormen graag met elkaar over inhoudelijke ideeën in The Shoe Community: een online ruimte waar schoenstarters en oprichters van kleine schoenenmerken elkaars problemen helpen oplossen. Veel van de masterclasses waartoe u toegang krijgt als u deelneemt aan feature marketing-onderwerpen, zoals:

  • Hoe je een publiek opbouwt met TikTok
  • Online retailsucces voor uw schoenenmerk
  • Hoe u contact kunt maken met uw publiek van schoenenmerken met behulp van sociale media
  • Hoe je een publiek opbouwt voordat je schoenen hebt om te verkopen

Lees meer over The Shoe Community en meld je hier aan om lid te worden.

The Shoe Community-badge met oranje schoenen met hoge hakken aan en tekst met The Shoe Community

ZIE JE GEDACHTEN

      Leave a reply

      Goedkoopschoenenoutlet.nl
      Logo
      Enable registration in settings - general
      Compare items
      • Total (0)
      Compare
      0
      Shopping cart