Begin geen saai schoenenmerk

Wanneer je je eigen schoenenlijn lanceert, kan het verleidelijk zijn om op zeker te spelen. Voor sommige oprichters van schoenenmerken zou dat kunnen betekenen dat ze beginnen met generieke stijlen. Anderen neigen misschien naar neutrale kleuren zoals zwart en bruin. Met mijn ervaring met het lanceren van schoenenreeksen, is het tijd voor mij om je te vertellen: begin geen saai schoenenmerk.

Stijlen die het scrollen stoppen

Wat een nieuw schoenenassortiment doet verkopen, gaat niet alleen over hoe gemakkelijk uw klanten het zullen vinden om uw schoenen aan hun garderobe aan te passen. U heeft eerst een of meer van uw producten nodig om in het oog te springen. Dit geldt ongeacht of uw toekomstige klanten uw merk vinden op InstagramTikTok, Google, in de pers of in een winkeldisplay.

Vrouw staren naar groene en blauwe schoenen met hakken

Het is een subtiele kunst om opvallende schoenen te creëren die nog steeds aanvoelen als een samenhangend onderdeel van je assortiment. Eén manier is om een ​​print of gedurfde kleur te introduceren in een eenvoudige stijl die je ook in neutrale kleuren aanbiedt. Het is verstandig om ervoor te zorgen dat uw scroll-stoppende stijlen draagbaar zijn voor mensen die passen bij uw klantprofiel, maar zich expressiever kleden dan de meerderheid van uw klanten. Wees voorzichtig met het aantal paren dat je bestelt van je opvallende stijlen/kleuren, maar zorg ervoor dat je genoeg paren hebt om naar de pers te sturen en cadeau te doen aan de juiste influencers.

ik daag je uit

Je bent niet verplicht om een ​​klassiek schoenenmerk te creëren met slechts een paar eye candy opties. Als je je realiseert dat het de diepste onvervulde wens van je klant is om de schattigste/gekste/meest gewaagde/conversatiebeginnende schoenen te kopen, dan kun je ervoor kiezen om het schoenenmerk van hun hartenwens te lanceren.

Puntige laarsjes met hak in felgekleurde strepen en stippen

Het gaat niet alleen om saaie schoenen

Net zoals we niet aangetrokken worden om tijd door te brengen met saaie mensen, kan ons hart zinken als we omgaan met een voorspelbaar schoenenmerk. Wees betrouwbaar, maar wees niet bang om speels en gedenkwaardig te zijn in uw merkcommunicatie. Zo bouw je een emotionele band op met je potentiële klanten.

Als je je verveelt bij het lezen hiervan 😉 hier is de TL;DR

Begin geen saai schoenenmerk omdat:

  • Niemand zal uw merk of producten vinden
  • Veilig spelen is onveilig!
  • Uw klanten zullen zich niet emotioneel verbonden voelen met uw merk
  • Er zal niets gedenkwaardigs zijn aan uw merk
  • Je hebt geen scroll-stoppende productafbeeldingen

Maar ik ben nog steeds doodsbang!

Als het starten van een opwindend nieuw schoenenmerk je nog steeds eng lijkt, vind je steun van andere dappere oprichters van schoenenmerken met niet-saaie concepten in The Shoe Community.

ZIE JE GEDACHTEN

      Leave a reply

      Goedkoopschoenenoutlet.nl
      Logo
      Enable registration in settings - general
      Compare items
      • Total (0)
      Compare
      0
      Shopping cart